maandag

heel veel leuke dingen.... (mei en juni 2017)

Er zijn zoveel leuke dingen gebeurd de afgelopen tijd.
  • De verhuizing van mijn atelier naar zolder is klaar. Er mag nog steeds wat meer opgeruimd, maar het ziet er al goed uit. Ook de kratten voor naar de markt staan boven.
  • Beide kinderen hadden het eindoptreden van hun muziekklas
  • Conny, Rebecca en ik hadden een gezellig uitje in Den Bosch
  • We gingen met zn vieren naar de Pasar Malam en aten daar lekker Indonesisch 
  • We vierden de verjaardag van dochterlief en manlief en hadden geluk met het weer. De bbq deed het prima.

  • Ik stond op twee markten als AtelierEem en bij de een was het te warm en bij de ander regende het de hele dag. Maar ik heb toch lol gehad en tekeningen verkocht, dus ach...


  • Een vriendin en ik maken plannen om Offa's Dyke in Wales te gaan lopen - planning april 2018. En daarom maakte ik de eerste wandeling van het wandelboekje over de Utrechtse heuvelrug, want ik moet gaan wennen aan 20km per dag... die eerste keer was de route 14km, maar door een kleine detour werden het er 16.5km. 
  • Ach, ik had mooi weer, lieve mensen die me hielpen weer op de route te komen, maar wel erg vermoeide voeten/benen. Zou dat liggen aan de zware bergschoenen...? Dus ik kocht échte wandelschoenen en deed een nieuwe wandeling. Deze keer 16.5km die ook echt gepland waren en het ging een stuk makkelijker. Ook deze keer had ik geluk met het weer, dus de vermoeide voeten waren snel vergeten. 
  • Manlief ging uit eten met zn beste vriend. Ze spreken elkaar zeer regelmatig, maar dit soort uitjes zijn zeldzaam, dus ik was blij voor hem.
  • Beide kinderen zijn over naar de volgende klas. Daar ben ik heel erg blij om, want het was spannend of het zou lukken. 
  • We gaan volgende week op vakantie naar Kos, zin in!
  • Dochterlief mocht met het orkest het Gras Festival openen - hoe tof is dat?
  • En als laatste super leuk nieuws, kan ik melden dat we over 6,5 weken een kleine pup mogen gaan ophalen :-) Het is een Cavalier King Charles Spaniel, een Black&Tan reutje dat we Paddy hebben genoemd. Zoooo schattig.... 


Er gebeurden natuurlijk ook minder leuke dingen, want het leven is niet alleen rozengeur en maneschijn. 
Zoals manlief die zn haar eraf haalde met de tondeuse, de kids waren zwaar geschokt en kwamen me halen omdat ze vonden dat pappa heel raar deed. Gelukkig wist ik van zn plan maar had niet verwacht dat hij het beneden in de gang (voor de spiegel aldaar) zou doen. Gelukkig konden ze er later om lachen. En ruzies die op het moment zelf heel naar waren, maar later gelukkig werden bijgelegd. Logeerpartijen die tot veel te laat duurden, waardoor de stemming de volgende dag niet zo gezellig was. Latijn dat zwaar tegen viel, waardoor de keuze om ermee te stoppen gemaakt moest worden. Stress om school proefwerken en of er wel genoeg over-punten zouden zijn om over te mogen. En Suzy die door stress ons huis niet meer in durfde, gelukkig is het ondertussen weer goed en is ze weer vaak binnen, maar ik dacht een tijdlang dat we haar kwijt waren... 

Maar ondanks die vervelende dingen, groot en klein, probeer ik altijd de positieve dingen te zien van het leven. En dat een dag/week met een negatief randje er tóch eentje wordt met een gouden randje.

Hoe gaan jullie om met de negatieve én de positieve dingen die het leven je brengt?

Dikke knuffel voor diegenen die het zwaar hebben, en een dikke kus aan degenen die iets te vieren hebben. 

Een hele fijne maandag!
xxx Emilie xxx 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!